SUPPORT
Wij helpen graag zodat jij volop plezier met jouw Scoozy beleeft.
GEBRUIKERS REGISTRATIE
Laat hier je gegevens achter en ontvang tips en trick om alles uit Scoozy te halen.
GARANTIE EN SERVICE
SCOOZY GARANTIEVOORWAARDEN
Bij Scoozy streven we naar de hoogste kwaliteit en betrouwbaarheid van onze producten. Elk Scoozy product wordt zorgvuldig samengesteld en uitvoerig gecontroleerd voordat het de fabriek verlaat.
Merk je toch dat er (een onderdeel van) jouw Scoozy defect is of niet meer naar behoren werkt, meld dit dan direct bij jouw Scoozy dealer. De dealer zal beoordelen of het defect binnen de garantie valt en, indien van toepassing, een garantieaanvraag bij ons indienen. Scoozy beoordeelt de aanvraag en stuurt, indien goedgekeurd, de vervangende onderdelen naar de dealer.
Let op! Jouw dealer kan de eventuele montage-, demontage- of transportkosten in rekening brengen.
De volgende garantiebepalingen zijn van toepassing op jouw Scoozy*:
- 2 jaar garantie op alle andere onderdelen. Aan slijtage onderhevige onderdelen zoals onder andere banden, lagers, veiligheidsgordel, stuurstangen vallen niet onder deze garantie;
- 2 jaar garantie op alle accessoires;
- 2 jaar garantie op productiefouten in de accu. De capaciteit van de accu zal afnemen afhankelijk van het aantal laadcycli en de levensduur van de accu. Deze capaciteitsvermindering valt niet onder de garantie;
- Gedurende de geldige garantieperiode(s) worden alle onderdelen waarvan Scoozy heeft vastgesteld dat er sprake is van een constructie- of materiaalfout, naar keuze van Scoozy gerepareerd of vergoed;
- Op de fabrieksgarantie kan alleen aanspraak worden gemaakt op vertoon van de originele aankoopfactuur.
*Alle voorwaarden zijn van toepassing vanaf de datum van aankoop en alleen van toepassing bij de eerste eigenaar.
De garantie vervalt of is niet van toepassing als jouw Scoozy en/of de onderdelen daarvan:
- Is gewijzigd in de constructie of bij gebruik van onderdelen die niet origineel zijn van Scoozy;
- Niet goed volgen van de gebruiks- en onderhoudsinstructies;
- Verkeerd of ongebruikelijk gebruikt is;
- Gebreken heeft als gevolg van normale slijtage;
- Bij een ongeval betrokken geweest is;
- Onzorgvuldig gebruikt is of te zwaar belast;
- Schade door externe factoren zoals weersomstandigheden of vandalisme;
- Onvoldoende onderhoud heeft gehad;
- Beschadigd is tijdens transport;
- Anders is gebruikt dan waarvoor het product is bedoeld;
- Ondanks dat er schade en/of defecten zijn geconstateerd, het gebruik ervan is doorgezet en dit als gevolg de schade heeft verergerd;
- Niet door een erkende Scoozy dealer is onderhouden/gepareerd.
ONDERHOUD EN REINIGING VAN JOUW SCOOZY
Dagelijkse Controle voor Gebruik:
- Controleer visueel op schade, corrosie of andere gebreken.
- Check de wielen, stuurfixatie, en werking van het elektrisch systeem.
- Zorg dat de bandenspanning op peil is: 2.5 bar (tot 80 kg) of 3.0 bar (80-160 kg). Wij adviseren een bandenplakset of extra binnenband mee te nemen en om een een pechhulpabonnement bij ANWB of Scootmobiel Hulpdienst af te sluiten.
- Controleer of de vrijloop uit staat en de acculader is verwijderd.
- Check de verlichting en de batterijstatus op het display.
Periodiek Onderhoud:
- Laad de accu minimaal elke 3 maanden volledig op.
- Controleer elk half jaar het profiel van de banden en vervang deze bij slijtage.
- Houd Scoozy schoon met een vochtige doek en eventueel een mild reinigingsmiddel.
Waarschuwingen:
- Gebruik geen agressieve reinigingsmiddelen of hogedrukreinigers.
- Voer alleen onderhoud uit zoals beschreven in de handleiding; laat andere werkzaamheden aan een erkende Scoozy monteur over.
Jaarlijkse Service:
- Breng Scoozy jaarlijks naar jouw dealer voor inspectie en onderhoud door een erkende monteur. Reparaties moeten uitgevoerd worden met originele Scoozy onderdelen.
WIJ HELPEN JE GRAAG
Heb je vragen over jouw Scoozy? Stel ze gerust via het contactformulier.