Bert: „Ich fühle mich wirklich wie ein Kunde bei Scoozy, nicht wie jemand, der behindert ist.“

25. Mai 2020 durch
Het is iets dat veel gebruikers gemeen hebben. Ze zijn stuk voor stuk enthousiast over het ontwerp van Scoozy en denken graag mee over verdere verbeteringen. Zo betrokken zijn bij een nieuw product, is niet alleen erg leuk voor de gebruiker, maar ook voor de ontwikkelaars van Scoozy. Bert is zo iemand die graag meedenkt. Met zijn achtergrond in de binnenvaart heeft hij een technische achtergrond als basis die daarbij goed van pas komt. 

Een jaar of drie geleden begon hij zich te verdiepen in de opties die hij had om mobiel te blijven. Bert had wel een paar ‘eisen’ voor zijn nieuwe vervoermiddel. “Ik hoefde geen mandje voorop of een hesje aan, dat was niks voor mij. Daarbij heb ik een probleem met m’n schoudergordel en bovenarmen. Het is belangrijk dat ik die goed kan laten rusten. Als ik steeds een stuur vast moet houden, word ik eigenlijk snel moe.’ Online kwam hij in aanraking met Scoozy. Hij schreef zich in voor de nieuwsbrief en kwam een paar keer een proefrit maken in Delft. “De joystick van Scoozy was een uitkomst. Natuurlijk is het ook gewoon een stoer ding en hij zit heerlijk! Ook de grote wielen zijn ideaal. Die hebben wel wat weg van een Segway. Ze zorgen er ook nog eens voor dat je veel stabieler zit”. Vooral het feit dat Scoozy iets compleet nieuws is, sprak Bert erg aan. De aanschaf was een feit. Met zijn kritische blik kijkt en denkt hij ook graag mee over verdere verbeteringen. Een systeem om hem op te kunnen hijsen, miste bijvoorbeeld. “Ik ben graag buiten en houd erg van fietsen. Dat was er al een tijd niet meer van gekomen. Ik had alleen geen idee van de mogelijkheden om Scoozy mee te nemen in de auto om er weer op uit te kunnen. In eerste instantie was hij hier niet op gebouwd. Ik hoorde er verder niks meer van, maar wat bleek?
 
Toen mijn Scoozy in november werd afgeleverd, was er onder de zitting een gaatje gemonteerd om hem aan op te kunnen hijsen. Nu kan hij mee in de auto en ga ik er lekker op uit. Het enthousiasme dat ik vanaf begin merkte bij de jongens en meiden die bij Scoozy rondlopen, daar word je zelf ook enthousiast van. De manier waarop ik behandeld word is harstikke leuk. Ik voel me echt een klant en niet iemand die iets heeft.” Dat ook omstanders vooral het stoere uiterlijk van Scoozy opvalt, en niet het feit dat iemand in een scootmobiel zit, bleek onlangs.

“Een jongetje van elf kwam op zijn elektrische step naast me rijden. Toen hij die joystick zag, riep hij spontaan: ‘Wat een gaaf ding’!”

 

Bert neemt Scoozy overal mee naar toe. Hij maakt ritjes met z’n kleinkinderen, toert buiten langs de weilanden, of maakt tripjes met de camper samen met z’n vrouw. Ondertussen blijft Bert zoeken naar extraatjes om zijn Scoozy helemaal af te stemmen op zijn wensen. “Toen ik Scoozy eenmaal had, liep ik er tegenaan dat afval op de weg, zoals bladeren en takken, best wel opspatte bij nat weer. Toen heb ik er zelf spatlappen op gemaakt. Dat is nu eenmaal zo als je een innovatie koopt. Dan zitten er soms ook wat kinderziektes of storingen in, maar als ik bel staan ze altijd zo op de stoep om het op te lossen.” 

Bert is op een van zijn avonturen geholpen door de ANWB!



 Bert rijdt in de tweede serie Scoozy. Deze bevat een 100km range en heeft een groter accupakket. Bert houdt zijn kilometers en type ritten zo goed bij dat hij hiermee nuttige informatie verzamelt om Scoozy nog verder te verbeteren. Wij zijn dankbaar met klanten zoals Bert. Samen zorgen we voor een vervoermiddel dat voldoet aan de wensen van deze tijd. 

Ervaar Scoozy zelf!

Wil je alle features van Scoozy zelf proberen? Plan je proefrit dan nu in! Dit kan bij je thuis, bij een dealer, in de Fabriek van Scoozy of in de natuur.

Proefrit maken

25. Mai 2020
Diesen Beitrag teilen