Service en Garantie

ONDERHOUD

Voorkom plotseling hoge kosten door het afsluiten van een servicecontractie voor €20,- per maand inclusief:

  • Jaarlijks preventief onderhoud (APK)
  • Service en reparaties aan huis
  • Scoozy Connected Service

jaarlijks preventief onderhoud (APK)

Om er zeker van de zijn dat je veilig en zorgeloos kunt blijven rijden raden wij aan Scoozy ieder jaar (of na 10.000km) te laten controleren. Wij nemen tijdig contact op om je hieraan te herinneren en een afspraak te maken. Deze algemeen periodieke keuring (APK) duurt ongeveer 1 uur en zal bij jou thuis plaatsvinden. Tijdens de inspectie zullen de bewegende onderdelen, banden en wielen, de elektronica en het mechanisch systeem gecontroleerd worden. Als je het interessant vindt, blijf gerust meekijken met onze monteur! Hij zal je alle ins en outs vertellen over Scoozy. De APK verzorgen wij voor €125,- (incl. 21% BTW, Regio 1). Er zullen voorrijkosten in rekening gebracht worden afhankelijk van in welke regio je woont. Je zal over noodzakelijk extra onderhoud of te vervangen onderdelen vooraf geïnformeerd worden. 

 

Regio

Extra kosten

Totaal

1 . Delft, Zoetermeer, Dordrecht

€125.-

2 . Utrecht, Amsterdam, Haarlem, Tilburg, Den Bosch, Roosendaal

€29

€150.-

3 . Eindhoven, Nijmegen Zwolle, Den Helder

€59

€180.-

4 . Rest van Nederland

€79

€200.-

scoozy connected service:

Jouw Scoozy staat via een simkaart in verbinding met een server van Scoozy. Via deze verbinding worden technische gegevens verstuurd om de werking van Scoozy te controleren. Wanneer Scoozy ziet dat er onregelmatigheden zijn kan Scoozy contact met je opnemen om zo op voorhand defecten te voorkomen. Deze data is anoniem en alleen te linken aan een Scoozy ID.

Deze data wordt nu alleen nog gebruikt door Scoozy voor service en kwaliteitsdoeleinden. Op dit moment kun jij nog niet bij deze data. Wij willen hiervoor in de toekomst een app of webpagina beschikbaar maken, zodat je zelf ook alles kunt inzien.

PECHHULP EN RAPARTIES

Wij raden je aan om een pechhulp voor scootmobielen af te sluiten. Wij bevelen de ANWB Wegenwacht® Scootmobiel Service aan voor zekerheid van hulp 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Is het probleem niet direct op te lossen dan word je met deze service thuisgebracht.

Mocht er iets aan de hand zijn met Scoozy, kun je een bericht sturen naar service@scoozy.nl of bel op kantoortijden 015 – 8000 222 of +31 6 40866437. In geval van melding van een storing of schade bij ons op werkdagen voor 15:00 streven wij ernaar dit binnen 1 tot 3 werkdagen op te lossen, maar kunnen dit niet garanderen. 

VERZEKERING

Het is het wettelijk verplicht om Scoozy WA te verzekeren. Het plaatje dat je hiervoor ontvangt, plaats je achterop Scoozy op de daarvoor bestemde ruimte. Wij garanderen dat Scoozy voldoet aan de vereisten voor deze verzekering. Je kunt er ook voor kiezen om Scoozy volledig te verzekeren tegen diefstal en/of schade door een Allrisk (WA+casco) verzekering af te sluiten.

KEURINGEN

Scoozy voldoet aan de volgende normen:

  • EN12184: 2014 Elektrisch aangedreven rolstoelen en scooters, klasse C, met uitzondering van ISO7176-9 8.2 Cold operating conditions.
  • ISO7176-8 Eisen voor impact-, statische- en vermoeiingssterkte.
  • ISO7176-14 Eisen en testmethoden voor controllersystemen van elektrisch aangedreven rolstoelen.
  • ISO7176-21:2009 Eisen en beproevingsmethoden voor electromagnetische compatibiliteit van elektrisch aangedreven rolstoelen en gemotoriseerde scooters
  • EN 1021-2 Eisen aan weerstand tegen ontbranding.

Zoals getest door TÜV Rheinland in Maart 2019.

Scoozy is EMC (Elektro Magnetische Compatibiliteit) goedgekeurd. Uit proeven is gebleken dat Scoozy niet gevoelig of schadelijk is voor mobiele communicatieapparatuur en elektronisch gestuurde apparatuur. Wees desondanks voorzichtig bij het gelijktijdig gebruiken van Scoozy en mobiele of andere elektronische apparaten (denk aan winkelpoortjes, elektrische toegangsdeuren ed.).

garantie

De producten van Scoozy worden met zorg samengesteld en nauwkeurig gecontroleerd voordat zij de fabriek verlaten. Mocht blijken dat Scoozy of een onderdeel ervan niet aan de verwachtingen voldoet, neem dan contact op met ons of de dealer waar je ons product hebt aangeschaft.  

garantie op productiefouten

Scoozy respecteert de wet- en regelgeving ter bescherming van de consument, die van toepassing is in het land van aanschaf. Dit betekent in Nederland dat je rechts hebt op de wettelijke 2 jaar garantie op productiefouten.

garantie accu

Wij garanderen dat de accu na 20.000km/500 laadcycli tenminste 70% van de oorspronkelijke capaciteit heeft.

geen garantie

Buiten de garantie vallen gebreken ontstaan door: niet in acht nemen van gebruiks- en onderhoudsvoorschriften, anders dan normaal gebruik, slijtage, onachtzaamheid, overbelasting, ongeval door derden, toegepaste, niet originele onderdelen en gebreken waarvan de oorzaak is gelegen buiten het product. Met deze garantie vervalt elke andere garantie; in de wet bepaald, of mondeling meegedeeld, behoudens dat wat door Scoozy schriftelijk wordt gegarandeerd.

Garanties gelden uitsluitend binnen de EU.

contact opnemen

Heb je een vraag over de service en garantie van  Scoozy? 
Stuur ons een berichtje en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Proefrit maken

Er zijn verschillende opties om een proefrit te maken: op ons hoofdkantoor in Delft, bij jou thuis, of bij een van onze natuurlocaties. Laat hier je gegevens achter en wij bellen je op om jouw proefrit in te plannen.

    Vink er zoveel mogelijk aan